niedziela, 27 listopada 2016

WZÓR SOWA NA SZYDEŁKU

Wzór - SOWA na szydełku




Zabawki amigurumi to bardzo proste ćwiczenie dla początkujących i świetny relaks dla bardziej zaawansowanych. Jeżeli potrafisz zrobić łańcuszek, znasz słupki i półsłupki to do dzieła!

Podam bardzo prosty wzór - sowę na szydełku. 

 

 

 Wzór znalazłam w internecie na stronie Fukurou Crafts, pochodzi z Tajlandii.
                      Na tej podstawie przygotowałam specjalnie dla Was infografikę przedstawiając wzór na sowę w bardzo prosty, skrótowy sposób.

Nie zawsze wszystkie opisy wzorów dobrze rozumiemy, jest przecież kilka szkół szydełkowania, a przyzwyczajenie drugą naturą człowieka. Prawda?

Starałam się pokazać minimalistyczną formę, elementy najbardziej znaczące.  Reszta jest w Waszych głowach. Potraficie to!
Zobaczycie jakie cuda powstaną!
Ten sam wzór, a sowy? Bawcie się wyobraźnią, zróbcie to po swojemu.



Jestem ciekawa czy infografika podoba się Wam? Piszcie.
A może jednak chcecie dodatkowych wyjaśnień :)


Kochani, z niecierpliwością czekam też na zdjęcia Waszych prac :)
Kat Arina

44 komentarze:

  1. Szydełkiem jeszcze nie próbowałam, ja takie sówki tylko na maszynie szyję ;) Ale te są boskie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) na maszynie na pewno szybciej ;) za to przypuszczam, że są przesłodkie

      Usuń
  2. Sówki wyszły śliczne :) Moja córeczka uwielbia takie szydełkowe zwierzątka, więc sporo ich w naszym domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mój najmłodszy syn też lubuje się w takich maskotkach ;)

      Usuń
  3. Bardzo pracochłonne i bardzo piękne:) Trzeba mieć sporo cierpliwości, żeby wykonać takie cudeńko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 czasami nad tą cierpliwością to się zastanawiam 😉

      Usuń
  4. Sówki są świetne. Ja szyłam sówki- poduszeczki z bawełny i polaru minky.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna sprawa! Miałam małą przygodę z szydełkiem wiele lat temu, niestety nie kontynuowałam. Śliczne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powrót z taka sową myślę, że wcale nie byłby trudny. Proszę spróbować :)

      Usuń
  6. Piękne te sowy - ja dopiero zaczynam przygodę z szydełkowaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę więc spróbować, czekam na opinie, czy forma wzoru jest łatwa, czy zbyt trudna. Mnie samej ciężko jest to ocenić :)

      Usuń
  7. Śliczne!! Pięknie zrobione. Podziwiam, bo ja takich rzeczy nie potrafię robić. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne sówki, ale niestety nie umiem szydełkować. Mogę jedynie podziwiać. Bardzo mi się podobają, a dzieciaki byłyby takimi zachwycone jakbym im takie zrobiła. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sowy się podobają :D zawsze mogę zrobić na zamówienie, zapraszam :)

      Usuń
  9. Sówki są śliczne. Kiedy znajdę czas między dzierganiem na drutach, to też takie zrobię. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, proszę napisać jak wyszły :) albo podesłać fotkę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Ale trzeba mieć talent żeby wymiatać szydełkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szacun za szydełko, ja nie mam cierpliwości :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Slodka jest ;) nie wiedzialam ze szydelkiem mozns takie cuda stworzyc!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo prosty przepis na sówkę.
    Ślicznie wyszła Ci ta gromadka.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne sówki:) Szkoda, że nie umiem szydełkować :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Boskie sowy! :-) mam tylko problem z rozszyfrowaniem wzoru od 6 rzędu ciałka...mogę prosić o wyjaśnienie o co chodzi z tym "2ps *4ps rozszerzenie* 2ps" ? Bardzo proszę o pomoc :-) z góry dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, już tłumaczę:
      2ps *4ps rozszerzenie* 2ps;
      dwa półsłupki
      cztery półsłupki i rozszerzenie, czyli w jednym oczku dwa półsłupki, a zaznaczenie tekstu znaczkami * * oznacza, że trzeba powtarzać to co pomiędzy znaczkami;
      na końcu rzędu zostaną dwa półsłupki do przerobienia.
      Mam nadzieję, że teraz bardziej czytelne, w razie kłopotów proszę pisać :) pozdrawiam, KatArina

      Usuń
    2. Czy w tym 6 rzędzie idzie to tak:2ps, 4ps, 2ps (w 1 oczku), 2ps, 4ps, 2ps(w 1 oczku), 2ps, 4ps, 2ps (w jednym oczku), 2ps, 4ps, 2ps (w 1 oczku), 2ps, 2ps? Jestem mocno początkująca t tym temacie i chyba jestem za głupia na rozszyfrowanie tego😊

      Usuń
    3. ;) powtarzamy tylko to co pomiędzy gwiazdkami, czyli będzie tak:
      2ps, 4ps, dwa ps w jednym oczku, 4ps, dwa ps w jednym oczku, 4ps, dwa ps w jednym oczku, 4ps, dwa ps w jednym oczku, 4ps, dwa ps w jednym oczku, 2ps, O matko! po pierwszych dwóch ps powinno być rozszerzenie, nie podałam. Wzór do poprawki ;(

      Usuń
    4. Czyli powinno być "2ps * rozszerzenie, 4ps rozszerzenie* 2ps? :)

      Usuń
    5. Nie, nie. Powinno być: 2ps, rozszerzenie *4ps, rozszerzenie*, 2 ps

      Usuń
  16. Tak samo wg mnie powinno być w 8 i 10 rzędzie :) przed tym co powtarzamy powinno być rozszerzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak. Oczywiście, że tak. Potem analogicznie przy zmniejszaniu to samo w rzędzie 23 i 28.Wszystko muszę poprawić :(

      Usuń
    2. Tak, właśnie liczyłam 23 rząd i też jedno zmniejszenie jest pominięte :)
      Zobaczymy co mi wyjdzie :)
      Ważne, żeby trzymać się liczby oczek w nawiasach :)

      Usuń
  17. Zrobiłam :) wzór bardzo fajnie się wykonuje :)
    W linku na dole zdjęcie jak wyszła :)
    Dziękuję za super schemat :) czekam na poprawiony infograf :)
    https://images82.fotosik.pl/973/b8f079bf769b33aa.jpg

    OdpowiedzUsuń
  18. Sówki piękne, zrobiłam już dwie, ale poległam na dziobach.
    Rząd od 1 do 4: 3-4-5-6 - oznacza, że robię mr z 3 półsłupkami i potem w każdym okrążeniu zwiększam o jeden półsłupek?
    A zapis drugiego sposobu zrobienia dzióbka oznacza, że:
    w 1. rzędzie robię 3 półsłupki w pierwszym oczku łańcuszka,
    w rzędzie 2. robię 4 półsłupki - ale gdzie? dalej w pierwszym oczku łańcuszka?
    Bardzo proszę o wyjaśnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Lirenka,
      jeżeli zaczynasz dwa oczka łańcuszka, to w pierwszym oczku 3 półsłupki, w drugim oczku jeden półsłupek; odwracasz robótkę i robisz kolejny rząd 4 półsłupki, na półsłupkach poprzedniego rzędu i tak też w kolejnych rzędach, potem zszyć ze sobą brzegi;
      jeżeli zaczynasz mg 3 ps ( w okrąg) to w kolejnym rzędzie robisz 4 ps, w pierwszym oczku 2 ps, w kolejnych po jednym ps na oczko i tak też rozszerzasz w kolejnych rzędach (w pierwszym oczku 2 ps). Mam nadzieję, że pomogłam. Miłego dziergania :)

      Usuń
    2. I wszystko jasne. Bardzo dziękuję za pomoc. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń